یونیلیور ایراناخباراخبار و ویژگی هابهبود خوراک و بهداشت کشاورزان

بهبود خوراک و بهداشت کشاورزان

پس از برنامۀ آزمایشی موفقیت آمیز دانه‌های موفقیت، اکنون می‌خواهیم تامین کنندگان بیشتری را وارد برنامه کنیم تا به 2.5 میلیون نفر برسیم و مهمترین ثمرۀ آنها را که خانواده است، تقویت کنیم.

بهبود خوراک و بهداشت کشاورزان

از هندوستان تا کنیا و مالاوی و آن طرف تر

طرح “دانه‌های موفقیت”، شراکتی بین یونیلیور، اتحادیه جهانی برای بهبود تغذیه (GAIN) و واحد تجارت پایدار می‎باشد. ما به همراه یکدیگر در زنجیرۀ تامین کالا برای بهبود رژیم‌ها و بهداشت کشاورزان در سطح خرد فعالیت می‌کنیم. یک طرح آزمایشی موفق به تعداد 2600 کشاورز در آسام، کنیا و مالاوی رسید که 300000 نفر بیشتر را به منفعت می‌رساند. قدم بعدی وارد کردن دیگر تامین کنندگان در برنامه برای افزایش چشمگیر توان طرح می‌باشد.

چالش بهداشت و سلامت

در جهان، در حدود 500 میلیون کشاورزهای در سطح خرد وجود دارد که برای تولید غذای خود به موقعیت زمین تکیه دارند. اگرچه کشاورزان در سطح خرد 80% از زمین‌های کشاورزی در آسیا و آفریقا را در اختیار دارند، با این وجود مغذی ترین محصولات خود را به فروش می‌رسانند و از یک رژیم یکنواخت شامل غذاهای نشاسته ای مانند برنج، نان و گندم استفاده می‌کنند. این محصولات ارزان و سیرکننده هستند اما فاقد ترکیبات اصلی مغذی مانند آهن، ویتامین “آ” و روی که برای سلامت ضروری می‌باشند، هستند.

سطح بهداشت پایین در کنار اسهال که دومین عامل مرگ و میر کودکان زیر پنج سال می‌باشد، یک چالش اساسی به شمار می‌رود. شستن دست‌ها با صابون می‌تواند به سادگی تعداد موارد اسهال را تا 47% کاهش دهد اما بسیاری از مردم از رابطۀ بهداشت و سلامت آگاه نیستند.

طرح دانه‌های موفقیت اهمیت غذاهای مغذی، رژیمی با غذاهای متنوع  و شست و شوی دست‌ها با صابون را ارتقاء می‌دهد. همچنین ابزاری برای رشد باغچه‌های آشپزخانه‌ای در اختیار خانواده‌ها قرار داده می‌شود.

نتایجی که تماماٌ مثبت هستند

زنانی که در طرح آزمایشی شرکت داشتند، 41% افزایش در تنوع غذاهای مصرفی را به ثبت رساندند؛ یعنی تقریبا دو برابر میزان 24% افزایش در بین زنانی که در طرح شرکت نکرده بودند. همچنین یک افزایش 41% در تعداد خانه‌هایی که سبزیجات را در باغچه‌های خود پرورش می‌دادند دیده شد. مولفه‌های بهداشتی در قیاس با 51% از افرادی که در طرح شرکت نداشتند، با یک افزایش 78% در میان پرورش دهندگانی که دست‌های خود را قبل از صرف نهار می‌شستند مواجه شدند.

به علاوه، 98% از شرکت کنندگان اعلام کردند که برنامه به صورت مثبتی در حال تاثیر گذاشتن بر تصمیم آنها مبتنی بر ماندن در املاک  یا کارخانۀ چای بوده است. دیدگاه‌های شخصی حاکی از آن بودند که این طرح منجر به کاهش غیبت و هزینه‌های مراقبتی و افزایش وفاداری به کارخانه‌ها و تامین کنندگانشان شده است.

فراتر از یک وظیفۀ اخلاقی

اکنون ما به همراه شرکای خود به دنبال توسعۀ چشمگیر برنامه با زمینۀ دلایل الزام آور مبنی بر این که چرا کسب و کار باید درگیر شود و به ساخت روابط سالم ورود کند هستیم.

همانطور که  کاتجا فری‌والد، مدیر بخش همکاری‌های جهانی و وکالت یونیلیور می‌گوید: بهبود سلامت کشاورزان در زنجیرۀ ارزشی ما برای یونیلیور یک وظیفۀ اخلاقی می‌باشد؛ اما این موضوع تدارکات ضروری را می‌طلبد تا بازار را برای محصولات ما گسترش و انعطاف پذیری را برای الگوی تجاری ما افزایش دهد.

 

Back to top